Saturday, December 31, 2005

مادر یک دقیقه ای

عنوان : مادر يک دقيقه اي
عنوان اصلي : The one minute mother
نويسنده: جانسون،اسپنسر
مترجم: اعرابی، غلامحسين
ناشر: ارديبهشت
نوبت چاپ: پنجم
شابک : ISBN: 644-6062-11-3

نويسنده در مقدمه کتاب می نویسد: مسلما در اثرات تجربيات شخصي دستگيرتان شده است که مادر خوب بودن به بيش از يک دقيقه وقت نياز دارد,اما راههايي وجود دارد که به شما اجازه مي دهد فقط در يک دقيقه يا کمتر با کودکانتان ارتباط برقرار کنيد و به آنها ياد بدهيد که چگونه خودشان را دوست بدارند و بخواهند رفتار صحيح و خوبي داشته باشند.
اين کتاب با متن رواني که دارد مادران را به درک صحيح تري از کودکانشان مي رساند اين کتاب علاوه بر راههاي تربيت فرزندان به مادران مي آموزد که در روند تربيت کودکانشان چگونه از زندگي خود نيز لذت ببرند,در اين کتاب سه روش (راز)يک دقيقه اي براي تربيت فرزندان در نظر گرفته شده است که به اختصار به شرح زير است:
راز اول:اهداف يک دقيقه اي
اين روش اولين راز پدري و مادري کردن يک دقيقه اي است,اين اهداف چيزي نيستند جز چيزهايي که ما دوست داريم وقوع آنها را در خانواده ببينيم لذا آنها را در کمتر از 250 کلمه و بر روي فقط يک برگه کاغذ يادداشت مي کنيم
راز دوم:تحسين هاي يک دقيقه اي
دومين راز نيرومندترين روش است ,در اين روش به کودکانمان کمک مي کنيم تا به ظرفيت و پتانسيل کامل خود برسند ,آنها را در حين انجام کاري خوب گير مي اندازيم... .
راز سوم:سرزنش هاي يک دقيقه اي
اين روش ,راه بسيار موثري است براي برخورد با وضعيتهاي نا خوشايند بين دونفر قبل از اينکه همه چيز بين آنها بهم بخورد و به يک رابطه نا هنجار منجر شود.

شقایق نبوی (1 و 2)

12 Comments:

  • شقایق عزیز، ازاین که تو هم به جمع ما پیوستی خوشحالم و ممنون از این که علیرغم مشغله ی فراوانی که می دونم داری به دعوت من پاسخ دادی. امیدوارم باز هم این جا ببینمت. همت عالی زیاد!

    ندا

    By Blogger n, at 7:27 am  

  • سلام بر مامان امیر علی و نیایش عزیز

    ممنون که به رغم همه مشکلات و گرفتاری ها، ذکات دانایی ات را در حوزه پرورش و آموزش کودکان عزیزت اینگونه سزاوارانه پرداخت می کنی.
    موفق باشی و تندرست.

    By Anonymous Anonymous, at 12:35 am  

  • سلام.خسته نباشید. من در کل با کتاب های با عنوان "... یک دقیقه ای" مشکل داشتم ولی وقتی شما معرفی می کنید باید در نگرشم تجدید نظری داشته باشم. خیلی ممنون. خیر پیش

    By Anonymous Anonymous, at 7:30 am  

  • يك دقيقه اي ها تقريبا همه شون يه روش را دنبال مي كنن.به نطرم خيلي جالبن اگه توي رفتار وكردادمون در نطر بگيريمشون.ممنون از همه دوستاني كه در اين وبلاگ زحمت مي كشن.

    By Anonymous Anonymous, at 8:28 am  

  • دوست عزیزی که همیشه با تعبیر «خیر پیش» کامنتت رو تموم می کنی، اولا که ممنون که هر هفته پیگیر مطالب این وبلاگ هستی و کامنت های دلگرم کننده برای ما می ذاری. دوم این که می خواستم بگم چه خوب بود اگر توضیح می دادی چرا با سری کتاب های «یک دقیقه ای» مشکل داری. من شخصا خیلی کنجکاو شدم نظر شما رو بدونم! فکر می کنم سایر کسانی که این که کتاب ها رو خوندن یا نخوندن -مثل من!- بدشون نیاد نظرات مختلف راجع به این کتاب ها رو بدونن. اگه این کامنت رو دیدی حتما برامون بگو. اصلا همون جور که در «اهداف و خط مشی وبلاگ» گفتم فلسفه ی وجودی این کامنت دونی در این وبلاگ همین تبادل نظرها در مورد کتاب ها هست.
    مرسی
    ندا

    By Blogger n, at 9:05 am  

  • راهکارهای ارایه شده در این کتاب جالب به نظر می رسند. می خواستم ببینم آیاشما اونها رو عملا تجربه کرده اید؟

    By Anonymous Anonymous, at 3:35 pm  

  • من فکر می کنم کتاب های یک دقیقه ای یه جورایی شبیه راه حل های تستی برای حل مسائل و رسیدن به جواب آخر می مونه. درسته که ما رو سریع به جواب می رسونه ولی موضوع رو کامل جا نمی ندازه. گرچه به جواب رسیدن و مسئله رو حل کردن باز بهتر از دست رو دست گذاشتنه.ولی متاسفانه این نوع کتاب ها درست مثل کتاب های کمک درسی و نکته وتست و ... داره جای اون مطالب اصلی رو می گیره که اون هم به خاطر مشغله ی زیاد(!) و در ضمن راحت طلبی ما آدم ها خیلی طبیعیه. همه دوست داریم یک دقیقه ای بتونیم مدیریت کنیم یا یک پدر یا مادر موفق باشیم ولی به نظرم یک کمی در این روش ها بوی تقلٌب ازش می اد! امیدوارم توضیحم کافی باشه و دلیل مشکل داشتنم رو متوجه شده باشید که البته یک مشکل کاملاً شخصیه و خودم هم قبول دارم که برای کسی که ندونه خوندنش خیلی بهتر از نخوندنشه و یک دقیقه ای بودن بهتر از نبودنش. خیر پیش و ممنون از توجه

    By Anonymous Anonymous, at 4:48 am  

  • به عقيده من، ما نمي تونيم براي تربيت بچه ها فقط به مطالب يه کتاب يا به نظرات يه روانشناس اکتفا کنيم. در اين راه پر پيچ و خم و دشوار نياز به توشه فراوان و غنيي داريم که هر ذره اش را بايد از دل کتابهاي مختلف، روانشناسان متفاوت و تجربيات بدست بياريم. بنابراين در اين کتاب هم مثل هر کتاب تربيتي ديگه نکته ايي هست که مي شه ازش استفاده کرد. بهر حال خوندنش خالي از لطف نيست. مي شه خوند و به اين نتيجه رسيد که کاربرد نداره و دنبال راه ديگه ايي گشت.
    از نظر من نکته جالب اين کتاب، اهداف يک دقيقه ايي است . روش بسيار جالبي که اگر از کودکي براي بچه ها عادت بشه، کارايي زيادي خواهد داشت.

    By Blogger شيدا, at 8:33 pm  

  • دوست ناآشنا!و سعیده عزیز:
    به نظر من کتابهای یک دقیقه تحول سریعی را در نحوه نگرش به مساله ایجاد می کند و این خودش می تواند راه حل مناسبی برای حل مساله باشد,همانطور که شیدای عزیز گفت باعث می شود تا از زاویه دیگری نگاه کرد ,آموخته جدیدی پیدا کرد و در نتیجه راحت تر و با دانش بیشتر مساله را حل کرد.در مورد استفاده از مطالب این کتاب,بله,من خودم در مورد فرزندانم این روش ها را به کار بردم و هر سه روش را موفق دیده ام ,خصوصا عزت نفسی که در بچه ایجاد می کند بسیار قابل تامل است,موفق و پویا باشید.

    By Anonymous Anonymous, at 9:17 am  

  • baray avain bar website shma ra at tarigh khorshid khanom didam, khili jaleb ast man yek dokhtar 5 sale daram va yek baby dighe toy rah, mishe aghar lotf konid chand ketab raje be raftar ba first child after borning second child moarefi konid?
    merci
    Bahar

    By Anonymous Anonymous, at 7:19 am  

  • بهار عزیز،
    از لطف تون نسبت به وبلاگ متشکرم. در مورد سوال تون باید بگم تا جایی که من اطلاع دارم، انتشارات صابرین از سری کتاب های دانه کتابی منتشر کرده با عنوان «فرزند دوم» که فکر می ککنم به مساله مورد نظر شما پرداخته باشه، اما من خودم نخوندمش. امیدوارم اگه کسی از دوستان اون کتاب رو خونده معرفی ش رو برای ما بفرسته تا در کتابخانه والدین درج کنیم.
    ندا

    By Blogger n, at 7:39 am  

  • salam,
    Your website is GREAT!!!. I will return to it many times. Thank you very much.
    I am just wondering if you can write the english title of every book.
    have a nice time.

    By Anonymous Anonymous, at 10:34 pm  

Post a Comment

<< Home