Friday, January 13, 2006

تغذيه و تربيت کودک

عنوان: تغذيه و تربيت کودک
عنوان اصلي: Baby and Child Care
نویسنده: اسپاک، بنجامين مک لين
مترجم: مدني، مصطفي
ناشر: زوار
نوبت چاپ: نهم،1383
شابک: 3-035-401-964
تعداد صفحات:920
موضوع: کودکان - پرستاري و مراقبت

اين کتاب توسط يک پزشک متخصص کودکان که تجربه سالها کار در مراکز تربيتي و دانشگاه را داشته، نوشته شده است. از اين رو همان طور که از نام آن پيداست درباره مسائل جسماني و تربيتي کودکان و نوجوان اطلاعات جامعي ارائه مي دهد.
دکتر اسپاک در مقدمه کتاب مي نويسد: «مهم ترين نکته ايي که من به شما يادآوري مي کنم آن است که مطالب اين کتاب را نسبت به کليه افراد صد در صد تلقي نکنيد. زيرا هر طفلي با طفل ديگر فرق دارد، هر پدر و مادري با پدر و مادر ديگر متفاوت است، هر ناخوشي و يا هر مشکلي که در اخلاق و رفتار طفل پيدا مي شود ممکن است با نظاير آن در طفل ديگر اختلاف داشته باشد. آن چه من مي توانم به شما بياموزم عبارت است از توصيف اصول کلي و عمومي رشد و نمو اطفال و مشکلات آنها. به خاطر داشته باشيد شما فرزند خود را به خوبي مي شناشيد و اطلاعات زيادي درباره او داريد در حالي که من هيچ گونه اطلاعي از او ندارم.»

نظر شخصي: از آنجا که در اين کتاب مطالبي درباره لباس نوزاد،‌ شيرمادر، پستانک، دندان در آوردن، راه افتادن و ... اغلب بيماريهاي کودکان و هم چنين مسائل مهم و همه گيري چون حسادت و رقابت ، نظم، مدرسه رفتن و مشکلات تحصيلي ، بلوغ و ... دارد، خواندن و داشتنش در خانه بسيار مفيد است. علاوه بر آن در دو فصل پاياني درباره کمک هاي اوليه و مسائل مختلفي مانند فرزند خواندگي، کودکان معلول، دوقلو ها و ... نيز به نکات جالبي اشاره گرديده است.

شيدا

4 Comments:

  • سلام . من هم از این کتاب استفاده کرده ام و کتاب خیلی جامع و خوبی بود ولی ای کاش بعضی از قسمت هایش را دوباره نویسی می کردند. کتابی که من داشتم وسایل قدیمی نوزاد توش بود یا یک سری از روش هایی که توش بود دیگه منسوخ شده بود ولی در کل کتاب جامعی بود و من خیلی چیزها ازش یاد گرفتم و امیدوارم بقیه هم استفاده کنند ولی در عین حال زمانی که کتاب را می خوانند به قدیمی بودن کتاب توجه کنند و فقط به روش های آن تکیه نکنند.دستت درد نکنه شیدا جون

    By Anonymous Anonymous, at 9:17 am  

  • لازمه در توضيح اشاره درستي که دوستمون درباره قديمي بودن کتاب داشتن بگم که ترجمه کتاب به سال ۵۱ بر مي گرده. در کتاب ( نسخه ايي که من دارم ) به تاريخ دقيق اولين انتشارش اشاره ايي نشده ولي در مقدمه مترجم آمده که اين کتاب تا سال ۷۰ ميلادي صد و هفتاد و نه بار در آمريکا به چاپ رسيده. هم چنين در نامه نويسنده جايي آمده که پس از بيست و دو سال از تاليف و اولين چاپ در مطالبش تجديد نظر صورت گرفته است. بنابراين بديهيه که برخي مطالبش قديمي باشه.

    By Blogger شيدا, at 6:15 pm  

  • ميشه خواهش كنم كه قيمت كتاب ها رو هم ذكر كنيد براي ما كه ميخواهيم پول به اندازه بفرستيم ايران تا برامون خريداري كنن و از تعارفات به دور باشيم و اون بنده خدايي هم كه كتاب ميخره به پولش برسه

    By Anonymous Anonymous, at 4:21 pm  

  • دوست عزیز ناشناس، یک دلیل درج نشدن قیمت کتاب ها در این وبلاگ این است که قیمت کتاب ها در چاپ های مختلف مقدار ثابتی نیست و هر کسی که کتابی را در اینجا معرفی می کند تنها به نسخه ایکه خود داشته دسترسی دارد که ممکن است چاپ اول یا چندم کتاب در سال های گذشته باشد و لزوما قیمت فعلی کتاب همان قیمت پشت جلد کتاب او نباشد. برای اطلاع از حدود قیمت کتاب های معرفی شده هم می توانید به سایت های سفارش انلاین کتاب مراعه کنید، در ستون سمت راست این وبلاگ زیر عنوان «سفارش کتاب» لیستیاز این سایت ها وجود دارد. هر چند قیمت های درج شده در آن جا نیز مشمول توضیحات فوق می شود.

    ندا

    By Blogger n, at 6:41 pm  

Post a Comment

<< Home