Saturday, February 11, 2006

درمان ناسازگاری خواهر و برادر

عنوان : درمان ناسازگاری و حسادت خواهر و برادر
عنوان اصلی:How to help your children live together ,so that you can live too
نویسندگان: فابر،آدل/ مزلیش، الین
مترجم : کد خدایان،میترا
انتشارات: فیروزه
شابک : ISBN: 964-6542-20-4
نوبت چاپ: اول 1380
تعداد صفحات: 249

مشکلاتی که در این کتاب ارائه و مورد بحث قرار می گیرند , همان مسائلی هستند که از دیر باز گریبانگیر خانواده ها بوده و متخصصان و دانشمندان علوم تربیتی و روانشناسی همیشه و در همه حال کوشیده اند تا راه حل های مناسبی برای آن بیابند.اما آنچه این اثر را از سایر کتب مشابه, متمایز می سازد ابتکاریست که نویسندگان آن به کار برده اند و آن شیوه استفاده از روش های خاص تربیتی است که در جلسات توجیهی والدین مطرح شده و به نتایج مفید و موثر و متفاوت انجامیده است.

این کتاب شامل بخش های زیر است :
خواهران و برادران دیروز – مادران و پدران امروز
پیامد های ویرانگر مقایسه فرزندان با هم
یکسان نگریستن به بچه ها عادلانه نیست!
واداشتن فرزندان به بازی در نقشی خاص
با کودک دارای اختلال جسمی یا روحی چگونه رفتار کنیم؟
هنگام دعوا و درگیری ,چگونه نقش موثر و سازنده داشته باشیم؟
چگونه وارد معرکه شویم که به راحتی از آن خارج شویم.
چگونه به فرزندان در یافتن مشکلات جدی کمک کنیم
آشتی با گذشته

شقایق نبوی (1 و 2)

3 Comments:

  • وای دستتون درد نکنه من که خیلی به همچین کتاب راهنمایی احتیاج دارم باید حتمااین کتابه رو گیر بیارم چون گاهی واقعا نمی دونم با وروجکهام چیکار کنم

    By Anonymous Anonymous, at 7:16 am  

  • مطمئن هستم این کتاب به درد خیلی ها خواهد خورد. حتی کسانی که تصمیم دارند فرزند دوم(یا سوم!)ی داشته باشند. دستتون درد نکنه شقایق جان. خیر پیش

    By Anonymous Anonymous, at 7:23 am  

  • من با کلی مکافات برگشتم که بگم منظورم از بچه ی سوم برای خودم بود و بقیه خدای نکرده از حرفم دلخور نشن

    By Anonymous Anonymous, at 4:29 pm  

Post a Comment

<< Home