Saturday, October 15, 2005

چگونه فرزند باهوشتري تربيت کنيم


عنوان: چگونه فرزند باهوشتري تربيت کنيم
نویسنده: بک، جان
مترجم: شايق، علي
ناشر: انتشارات کوير
نوبت چاپ: چهارم 1372
شابک: 6144-01-2-964
تعداد صفحات:273 ص
موضوع: پرورش هوش کودک

فهرست مطالب: مقدمه مترجم، مقدمه مولف، فصل نخست : اولين و بهترين آموزگار فرزندتان شما هستيد، فصل دو : چرا شما مي توانيد فرزند باهوشتري پرورش دهيد، فصل سه: محيط منزل شما چگونه مي تواند هوش فرزند شما را تقويت کند، فصل چهار: چگونه از هنگام تولد تا هيجده ماهگي فرزند باهوش تري پرورش دهيم، فصل پنج : ميل سيري ناپذير کودک به آموختن در سنين هيجده ماهگي تا سه سالگي، فصل شش: چگونه موجب تجريک رشد فکري کودکان بين سه تا شش سالگي شويم، فصل هفت: آيا مي توانيد قبل از دبستان خواندن را به فرزند خود بياموزيد، فصل هشت: چگونه مي توانيد فرزند را تشويق کنيد که فرد سازنده و خلاقي شود، فصل نه: شما مي توانيد نظر و افکار منتسوري را در منزل پياده کنيد، فصل ده: چگونه مغز فرزند خود را از آسيب حفظ کنيم، فصل يازده: چگونه قبل از تولد فرزند به فکر او بوده و از وي مراقبت کنيم، فصل دوازده: لذت داشتن يک فرزند باهوش
نويسنده کتاب در توصيف آن چنين مي نويسد:
اين کتاب حاوي اطلاعات، راهنماييها، مطالب و سرگرميهاي ساده ايي است که به کاربستن آنها براي والدين به ويژه مادران جوان بسيار نشاط آور است و به آنان مي آموزد که چگونه مي توانند اولين و مهم ترين آموزگار فرزند خود باشند.
اين کتاب صدها طرق عملي را به شما ارائه مي کند که شما مي توانيد راه ويژه ايي را انتخاب کرده و از آن براي نحوه آموزش فرزند خود الهام بگيريد.
از‌ آنجايي که نصف مجمع ظرفيت هوش و استعداد کودک تاسن چهار سالگي و هشتاد درصد آن تا سن هشت سالگي رشد مي کند، از اين رو يک تلاش صحيح براي آموزش فرزند ، قبل از شروع دبستان بسيار ضروري به نظر مي رسد.
و در مورد آموزش هاي پيش از دبستان چنين بيان مي کند:
بهترين زمان آموختن انواع دانستنيها و تحريک تواناييهاي اساسي در کودک، دوران شش ساله زندگي قبل از دبستان است. دادن بعضي اطلاعات در مورد آموزشهاي اوليه مي تواند استعدادهاي اساسي فرزندان ايشان را افزايش داده، شادي و عشق به کسب علم و دانش را در مابقي دوران حيات در کودکان آنان به وجود آورد.
آموزش اوليه، به اين معني نيست که خواندن و نوشتن را به طفل بياموزيم، يا آن که چون کودک سه ساله همسايه مي تواند بخواند، تلاش کنيم تا کودک چهار ساله ما هم بتواند بخواند ... آموزش قبل از دبستان بدين معني است که کشش و ظرفيت آموزشي طفل خود را درک کنيد، خواسته هاي مغز در حال رشد وي را بفهميد. او را به آموختن آنچه دوست دارد، راضي کنيد.

نظر شخصی: اين کتاب توجه ما را به نکات ظريف و در عين حال ساده ايي جلب مي کند که عليرغم نقش مهمي که در روند رشد هوش کودک دارند، گاه بي اهميت از کنارشان مي گذريم. هم چنين با تاکيد بر اهميت نقش والدين و محيط ما را به مسوليت مهمي که بر عهده داريم آگاه تر مي کند. و نشان مي دهد که صرف وقت، دقت و فراهم آوردن محيطي مناسب از سوي والدين مي تواند از عامل وراثت در (رشد) هوش نيز موثر تر باشد.

شیدا

10 Comments:

  • Free pumpkin carving design software for Halloween
    There are so many cool things on the Weblogs, Inc. blog network that I miss more than half of the postings relevant to kids and families.
    You have some good material ...would you like to visit my blog as well?
    Please Disregard the title it's on my product web site.

    By Anonymous Anonymous, at 6:05 am  

  • خوشحالم که دارید خیلی خوب پیش می رید. خسته نباشید. خیر پیش و خدا یارتون

    By Anonymous Anonymous, at 8:58 am  

  • khaste nabashid doostan , besyar zibaa bood.

    By Anonymous Anonymous, at 8:18 am  

  • با وجود اينكه خودم بچه ندارم و تو سني هم نيستم كه والدينم بخوان با كتاب خوندن من رو تربيت كنند ، باز ميگم سايت خيلي جالبيه
    دستتون درد نكنه

    By Blogger خط سوم, at 12:14 pm  

  • شيدا و نداي عزيز خسته نباشيد . بسيار عاليست و معلومه چقدر زحمت براش ميكشيد

    By Anonymous Anonymous, at 12:46 pm  

  • سلام خسته نباشید ! بهترین بلاگی که توی این یک سال دیدم این بوده ! موفق باشید همیشه ! اگر کمکی از دست من هم بربیاد خوشحال میشم البته بعد از طی دوره افسردگی ام که کمی طولانی شده !
    خوشحال شدم از دیدن این بلاگ عالی !بازم موفق باشید دست همگی درد نکنه !

    By Anonymous Anonymous, at 7:49 pm  

  • عالی بود من از این به بعد هر هفته سر میزنم خسته نباشید

    By Anonymous Anonymous, at 9:03 am  

  • عالی است دست شما درد نکنه

    By Anonymous Anonymous, at 5:59 pm  

  • books4parents.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading books4parents.blogspot.com every day.
    payday loan
    pay day loans

    By Anonymous Anonymous, at 5:30 am  

  • Hello there, I do believe your site may be having internet
    browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks
    fine however, if opening in IE, it has some overlapping issues.
    I just wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, excellent site!


    Look into my blog post ... how to find jobs in your area

    By Anonymous Anonymous, at 7:42 pm  

Post a Comment

<< Home